Indbyggerne taler ikke sproget

Lotti O´Brièn fik lidt af et chok, da hun besøgte Leicester den store by i Midtengland.

“Jeg forstår ikke”           “Engelsk, nej”

80 procent af dem, hun talte til på gaden, kunne intet eller kun lidt engelsk

“Jeg har haft mere flydende samtaler i butikker i udlandet, end jeg formåede her, i en engelsk by. For første gang i Storbritannien følte jeg mig som en outsider, og at jeg i stedet burde have kunnet tale punjabi [pakistansk red. ].”

O’Brièn er journalist på den britiske avis avisen express.

“Størstedelen af ​​de samtaler, jeg overhørte, foregik på andre sprog end engelsk, og de fleste butiksfacader, plakater og reklamer fulgte trop. Tallet på 43 % føltes hurtigt som en underdrivelse. “

Hun optog det på video:

https://www.express.co.uk/news/uk/2113435/i-visited-uk-town-no-english

Kilde: Karen Jespersen. Den korte Avis. 6. okt. 2025

Dette indlæg blev udgivet i Civilsamfundet, pakistanere, Personlige beretninger, seneste, Storbritannien, Uddannelse. Bogmærk permalinket.