Muhammedkrisen er grundlag for dannelse

Den vigtigste begivenhed i nyere dansk historie – Muhammedkrisen  – bruges af ideologisk erobringslystne islamister 

Folketinget har fravalgt at gøre undervisning i Den vigtigste begivenhed i nyere dansk historie, muhammedkrisen til obligatorisk  pensum i danske skoler.

“I klasser på Vestegnen, i Odense vest og andre ghettoområder vil lærere ud fra selvindbildt metodefrihed med »skøn« af muhammedkrisen som »irrelevant« og multikulturelt »hensyn« til sarte religiøse følelser typisk fravælge at undervise nydanske elever i den vigtigste begivenhed i nyere dansk historie.                         Det er et enormt svigt af de unge og deres demokratiske dannelse: tab af oplysning, fritænkning, ytring, debat, ånd – af demokrati.”

Erobringslystne islamister

” Der er ideologisk erobringslystne islamister i Danmark, som med et effektivt mix af evige islamofobi- og racismeanklager, immanente dødstrusler og hård social kontrol intimiderer demokratisk sindede muslimer, gode danske lærere – og nu også regeringen. Slavegørelsen pågår.”
“Hvis ikke vi skal miste os selv, skal vi med Folketingets rygdækning udvise demokratisk frygtløshed ved at stå klippefast på såvel blasfemisk magtkritik som undervisning i egen historie og egne værdier – ikke mindst for demokratisk sindede muslimers og vores fælles fremtids skyld.”
citater fra Katja Kvale: Slavegørelsen ,       11. maj  2023  Weekendavisen

Katja Kvaale (f. 1964) er antropolog besmykket med Københavns Universitets Guldmedalje.

Dette indlæg blev udgivet i Filosofi/ Etik, Kvaale, Katja, Psykologi, Pædagogik / Sprog / Opdragelse, Religion / Ideologi, seneste, Terror, Uddannelse. Bogmærk permalinket.