Islamisering i skolen

Jean-Pierre Obin var i to årtier generalinspektør i undervisningsministeriet og som sådan en af den franske stats øverste tilsynsførende embedsmænd. Nu er hans bog Hvordan islam trænger ind i skolen kommet på dansk, og den er skræmmende læsning

Her er et klip fra Palle Almindsøs præsentation, som Respublica anbefaler at læse

https://www.document.dk/2023/04/21/islam-i-det-franske-skolesystem/

“Mellem magtesløshed og …bevidst fortrængning har det franske skolesystem i løbet af de seneste 30 år udviklet sig til et sandt apartheid efter muslimernes eget valg.

Overalt i Frankrig  iagttager man  den samme obstruktion af undervisningen: afvisning og indsigelser mod visse værker i fransk og filosofi, afvisning af visse dele af undervisningen i musik, af undervisningsprogrammet for historie og biologi, afvisning af at tegne og spille på et instrument, afvisning af at besøge en religiøs bygning, afvisning af blandede køn  til gymnastik, afvisning af skoleudflugter etc. ,  endvidere  markante krav om at kunne skilte med sin religion gennem symboler og påvirkning, samt forældres og personales afvisning af at give hånd til en af det modsatte køn. Man fortæller os om drengenes overvågning og somme tider voldelige kontrol med pigerne…, en aggressiv missionering  og pres på ikke bare elever men også lærere der mistænkes at være vantro  eller beskyldes for ikke at udvise tilstrækkelig fromhed. Psykisk vold, racistiske aggressioner samt antisemitisme. Alt sammen handler det om  religion.

Hvad der også er iøjnefaldende er den skrigende mangel på uddannelse af lærerne,  der som oftest er unge og uerfarne og mod deres ønske er placeret på vanskelige institutioner, som deres ældre kolleger  har været i stand til at undgå i kraft af deres  erfaring med den ministerielle forvaltning.. . Ikke mindst administrationens uvidenhed om eller fornægtelse af disse forhold ..en sand odysse i inkompetence…

Andre kilder til vedvarende og voksende konfliktområder omhandler idrætstimer, seksualundervisning, biologi og historieundervisning, hvor tilsidesættelse af den obligatoriske skolegang kan føre til kollektiv udeblivelse, som ved kønsblanding  og  påklædning, orienteringsløb og juletræer m.m.”

Dette indlæg blev udgivet i Adfærd, norm og kriminalitet, Civilsamfundet, Frankrig, Orbin, Jean-Pierre, Pædagogik / Sprog / Opdragelse. Bogmærk permalinket.