Muslimer og gymnasieskolerne

  • Aftalen om gymnasiet drejer sig om  om islamisk kultur

    Nutiden

    For eksempel Herlev. Et gymnasium, der har fået mange indvandrerunge ind.Så søger danskerne væk. Så bliver der tomme pladser, der kan tildeles andre indvandrerunge, som aktivt søger et gymnasium uden så mange danskere.

    Der er cirka 20 procent indvandrere i Herlev, men på gymnasiet går der 42 procent. Den samme situation er der i Hvidovre.

     

    Indvandrerbørnene skal ikke have lov til at samles på specifikke gymnasier, hvor de ” skræmmer” danskerne væk og kommer til at dominere kulturen.

    Fremtiden

    (…) man tager det enkelte gymnasium og tildeler det et vist antal pladser fra hver indtægtsgruppe – lav, mellem og høj. Man tager udgangspunkt i befolkningen i området, så fordelingen på gymnasiet bliver som i baggrundsbefolkningen.

    Derfor bliver Gentofte ikke fyldt op med folk fra Ishøj – og omvendt! Samtidig giver man de unge besked på at opgive navnene på mindst fire gymnasier, de ønsker at gå på, når de søger.

     

    De danske unge vil ikke kunne komme i mindretal nogen steder.

    Privatskolerne får et loft i en overgangsperiode for at undgå, at de muslimske private gymnasier vokser eksplosivt.

    Der opgraderes med læringskonsulenter, så der kommer flere af dem. Og de skal have fokus på problemer, der har rod i parallelsamfund – det vil sige social og religiøs kontrol, og de skal være med til at sikre åndsfrihed i undervisningen.

     

    Alt i alt er der med aftalen gjort et vigtigt forsøg på at hæve kvaliteten af gymnasierne i hele landet og at sikre, at dansk kultur ikke fortrænges.

                       

    Uddrag fra gymnasierlærer og MF Marie Krarups artikel:

    Gymnasiet skal ikke være muslimsk domineret. Derfor er den nye aftale om fordeling en god idé. 17. Juni 2021 Kristeligt Dagblad

    Respublica anbefaler at læse hele artiklen.

Dette indlæg blev udgivet i Kultursammenstød, Politik / Lovgivning, Religion / Ideologi, seneste, Uddannelse. Bogmærk permalinket.