De tager hvad de vil have

Måske fem til ti procent af muslimerne i Tyskland                           lever som jeg, europæisk.

Alt er oversexualiseret.

Jeg mener at situationen er uholdbar. Her kommer mennesker uden uddannelse og få penge. Og de oplever et samfund, der bliver rigere og rigere. Alt det som resultat af hårdt arbejde. Det kan man ikke ganske enkelt forære væk. Med tiden bliver der af disse grupper bander, som vil tage, hvad de vil have. Göttingen bliver i løbet af et år en by fuld af kriminalitet. Og det kan vi takke fru Merkel for. Det er ingen indvandring som i Amerikas tilfælde, hvor man udsøger kvalificerede immigranter. Det her er en demografisk lavine, der skyller (schwappen) hen over os. Begrebet blev benyttet af Wolfgang Schäuble, og han har ikke undskyldt brugen. Flere millioner venter på at komme.

Bassam Tibi er syrer af oprindelse, økonom og universitetslærer.

“Doktortitlen var helt afgørende. Da jeg 1962 ankom til Frankfurt, var min far endnu millionær. Han var uden uddannelse, han var en entreprenør. ”Dr. Tibi”, sådan ville han have det.

Jeg kom som jødehader, ikke antisemit, men jødehader. Sådan var jeg blevet opdraget i Damaskus. For mig var Auschwitz ingen forbrydelse. Dog de to jødiske lærere vaskede mit hoved.

Jeg studerede ikke seriøst. Gik hellere på diskotek. Først da jeg skulle klare mig selv og blev anvist at tage mig af pakker ved Postkontor 8 på Frankfurt Banegård, begyndte jeg at studere seriøst. Nu blev jeg moden.

Jeg har sikkert i det sidste halvandet år talt med flere tusinde syrer, i Göttingen såvel som i Frankfurt, Berlin, München. De fleste af dem har jeg identificeret på grund af dialekten og de er ikke byfolk, men kommer fra landet. Og blandt dem findes der mange antisemitter. Den kultur er meget fremmed for mig. Blandt alle de folk jeg talte med var ingen i øvrigt hverken læge eller ingeniør.

Hvad vil de[syriske flygtninge] foretage sig her? Det gør mig bange. Anthony Giddens taler om ”etnisk armod”. De konflikter er jo indprogrammerede. Der er virkelig ingen grund til tyskernes eufori.

En muslim har ganske vist lov til forbigående at leve i et ikke-islamisk samfund. Men han har ikke lov til at føje sig. Sådan er mange opdraget.

Og også her i Europa, hvor muslimer kan føle sig frie som intet andet sted nogensinde, taler man ikke just glædeligt om reformer. Jeg er blevet vingeskudt, har også sagt, at jeg kapitulerer og frygter for at vi er på vej til endnu større parallelsamfund.

Jeg var rådgiver for den US-amerikanske hær før Irak-krigen og boede på en campus i nærheden af Washington. Der oplevede jeg indfødte sudanesere, indfødte persere. De sang om morgenen stærkt emotionelle nationalsangen og sagde: ”Jeg ville dø for Amerika.”  Kan De forestille Dem en tyrker, der siger sådan noget under det tyske flag?

Jeg ville gerne forstå mig som tysker, men ikke i betydningen tysker af blod. Jeg er statsborger, jeg er grundlovsborger.

Tysk identitet er naturligvis ikke kun nazi-identitet, således som mange venstreorienterede forkynder. At reducere tysk identitet til Hitler, er vold mod tyskerne. Men det er her i landet sværere. Cameron kan tale om ”Britishness”. ”Indvanderen må acceptere og respektere vor Britishness.” Jeg ville gerne leve i et normalt land. Tyskland er stadig ikke normal.

Diskussionen er for længst blevet forgiftet. Leitkultur bliver forkastet som værende tyskhed, som surkål og spidsborgeragtigt, særligt i dag gennem AfD. Min Leitkultur er grundloven og alle de værdier, der er forbundet hermed. Man må turde stå inde for sine værdier. ”Menneskets værdighed er uantastbar.” Hvilken magisk sætning.

Når disse mennesker[arabere] kommer hertil og oplever imødekommende og venlige politibetjente, tror de ikke, det er en politibetjent, men en nar.                                               De oplever ikke, at de er frie, men fortabte.

Arabiske venner kom til Uni og sagde oprørt, at min veninde sad der sammen med andre mænd [ i 1960érne]. Jeg svarede, at det var hendes venner og at det faktisk var en kantine. De spurgte om jeg ingen ære havde. Det var allerede den gang ikke min verden! En kvinde var for dem enten mor eller alene sexualobjekt. Alt er oversexualiseret. Mine venner sagde da nedladende, at jeg opfører mig ”tysk”. Jeg tror at sådan er det stadig ved mange muslimer.

Man lander ikke rigtig i Europa. Jeg kender det libanesiske parallelsamfund i Berlin godt. Der findes mange kriminelle. Tyrkerne er ganske vist bedre, menneskene bor imidlertid ofte som om de endnu var i Tyrkiet. Og når De nu ser, hvilken indflydelse Erdogan forsøger at udøve via tyrkiske foreninger over tyskere af tyrkisk afstamning, så hører De nattegalen trampe. Welt: Der findes altså også mange udlændige, som vi ikke ser, de er integrerede, betaler deres skat, sender børnene i skole og vil ikke bemærkes.

Måske fem til ti procent af muslimerne i Tyskland lever som jeg, europæisk. Forudsætningen herfor er en økonomisk sikker basis og sproget. Det er ofte middelklassefolk. Men selv det beskytter ikke. Sågar syriske og iranske læger i Göttingen lever for sig, og hvis tyskere støder til, føler tyskerne sig fremmede.

(…) med Merkels beslutning om at lade en-og-en-halv million mennesker komme ind i landet, forandrer Tyskland sig umådelig. Det ser man allerede i Göttingen: Byen var tidligere meget studentikos, 20 procent var udlændinge, en drømmedrukken, idyllisk by. I dag ser den ud som en flygtningslejr.

Der løber banderne, afghanske eller eritræiske, gennem gaderne, så man bliver bange. Göt­tingens statslige og kommunale institutioner er rystede. Og oven i det hele: Ingen møde eller debat i Forbundsdagen! Kun en kvindes enegang.

kilde: http://www.welt.de/debatte/article156781355/Heute-sieht-Goettingen-aus-wie-ein-Fluechtlingslager.html

Dette indlæg blev udgivet i Adfærd, norm og kriminalitet, Arabere, Flygtninge, Personlige beretninger, Pædagogik / Sprog / Opdragelse, Tibi,Bassam. Bogmærk permalinket.